donderdag 19 juli 2018

ecoprinting

Dag allemaal,

bedankt voor jullie reacties op mijn vorige post. Ik blijf ze graag lezen.

vorige zondag hadden we een stempelafspraak, we gingen werken met spuitinkten en als extra (niet de enige extra) kregen we de uitleg rond de ecoprinting techniek. We legden tussen aquarelpapier verschillende bladeren met veel nerven uit de tuin, stapelden alle pakketjes op elkaar en bonden ze stevig samen tussen twee houten plankjes. Dan legden we het ganse pakket in een oude kookpot, gevuld met water, veel roestig (oude sleutels) gewicht erop, een beetje inkt toegevoegd (waarmee je kleding kan verven) en een kopje azijn, brachten het aan de kook en dan een 1.30u pruttelen op een zacht vuurtje. Nadien alles uitpakken, bladeren verwijderen en plat laten drogen. Je krijgt telkens een verrassens resultaat. dit is een zeer beknpte uitleg. zie hierover ook een bericht op chantal cards.

ik heb ze thuis verder afgewerkt, want het cardstock moet heel goed droog zijn.
met het eerste resultaat ben ik meer dan tevreden.
de bloem is een stempel die ik kocht bij Elke, en ik heb hem afgedrukt op een gespoten" achtergrond, die ik voorbije zondag maakte.

de onderste kaart neem ik morgen mee naar mijn vriendin, zij is dan jarig. Ben heel benieuwd naar haar reactie, dat ik is echt buiten mijn "comfortzone". Maar echt leuk om te doen, want tijdens het kookproces (1.30u) kan je verder werken aan andere kaartjes.

ik kijk eveneens uit naar jullie reacties.
geniet nog van het warme weer, voor mij mag het enkele graadjes minder, want dit is mij te heet.

groetjes
Els

4 opmerkingen:

  1. Wat een bijzondere techniek zeg en wat een mooie achtergrond krijg je dan. Ik had al visioenen dat je het samenperst net als je bladeren droogt. Maar zal wel heel anders zijn. Erg leuk om dan met felle kleuren te werken. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi resultaat heb jij met de ecoprints.
    Toch nooit voorspelbaar wat eruit voorkomt he.
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een prachtige kaarten !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je Eco-prints zijn prachtig geworden Els ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen