woensdag 29 juni 2022

KKT KONINGSBLAUW en MAGENTA

 Dag allemaal,

Bedankt voor jullie reacties op míjn vorige deelname aan het KKT.  Vorige maand heb ik gemist omwille van het overlijden van mijn vader. En nu de administratieve rompslomp bijna helemaal achter de rug is, kan ik terug wat meer tijd  besteden aan mijn hobby.

Alleen heb ik bemerkt dat een reactie plaatsen niet meer zo vlot verloopt, de ene keer lukt het wel, de andere keer niet. Ik  heb geê idee hoe ik dit kan oplossen, heb zelf weinig kaas gegeten van computerprogramma's.

Ik vond een een mooie kleurencombinatie en  ben in mijn materialen gaan snuffelen. Hier en daar wat gevonden, niet veel magenta en tot over maat van paniek bleek mijn ecolinebrushstift van magenta niet meer te werken. Dan maar achtergrond gemaakt met mementoinkt.


Een stukje magenta, uit de restjes doos, door een embossingfolder gehaald, een beetje bewerkt met fijn schuurpapier, verschillende takjes in een bloempotje geplaatst 

Hieronder de achtergrond gekleurd met memento-inkt, ook door een embossingmal gedraaid en lichtjes geschuurd

 



Hier heb ik beide achtergronden gekleurd, de blauwe met een aquarelstift en de grote cirkel met inkt, een wegwijzer uitgestanst en voorzien van tekst, met behulp van de dymo.


De laatste is gewoon uitgesneden met een mal.

Wil je meer inspiratie in deze kleurtjes, neem dan een kijkje op Martina's blog, daar staat een lijst met alle deelneemsters.  Morgenavond doe ik mijn blogronde. Vroeger lukt niet, ik ga straks op knutseldate bij Elke in Antwerpen en in de namiddag ga ik iets drinken met collega 's van de Korte Opvang op school.

Fijne dag iedereen,geniet van het mooie weer.
Els

8 opmerkingen:

  1. Wat heb je gave kaartjes gemaakt in de KKT kleuren Els!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave kaarten, Els! Leuk, met die embossing en het geschuurde papier.
    En nog gecondoleerd met het overlijden van je vader. Er komt altijd zoveel praktisch bij kijken, daar kun je heel druk mee zijn. En dan blijft er weinig ruimte over voor het rouwen. Hopelijk krijg je die ruimte nu wel.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yes, ik kan terug iets plaatsen (hoop dat het niet éénmalig is), je kaartje in deze kleuren is heel mooi geworden Dinny.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Els,
    nog gecondoleerd met het overlijden van je vader. Dat zal best een verdrietige periode voor je zijn. Heel veel sterkte.
    Fijn dat je nu wel weer zin en energie hebt om kaartjes te maken. En deze zijn allemaal heel leuk. De eerst vind ik heel bijzonder. Zo gaaf bedacht! En die stans op de babykaart is ook top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaartjes heb je gemaakt in de KKT kleurtjes, mooi! Nog gecondoleerd en veel sterkte met het gemis van je vader. grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Els,
    Mijn deelneming voor het overlijden van uw vader...
    Blij dat je toch weer de weg hebt gevonden naar het kaartenmaken. Je maakte dan ook meteen weer een mooie serie...
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gecondoleerd nog met je vader Els. Heel veel sterkte. Je serie kaartjes in KKT kleuren is weer prachtig. Vooral die met het embossingfolder vind ik heel mooi! Wifi is een ramp hier op mijn vakantie-adres maar ik wil toch mijn uiterste best doen om het KKT blogrondje te maken. Vandaar dat mijn berichtje wat later is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Woensdag en donderdag pas na tienen terug van school en toen geen puf meer om te reageren. Dan nu maar een KKT rondje.
    Nog gecondoleerd met het overlijden van je vader. Fijn dat je nu weer zin en tijd hebt om te knutselen. En dan ook meteen 4 mooie kaarten in deze kleurencombinatie. Knap gedaan.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen